Esimeseks toon välja hea näitena LHV panga portaali. Esmavaatel tundub terve lehekülg terviklik. Navigeerimine on lihtne ja mugav. LHV UI on läbimõeldud. NavBar'ist on võimalik leida kõik vajalikud toimingud esimese korraga. Efficiency, satisfaction ja memorability komponendid on täidetud. Laialt kasutatavatel lehtedel nagu panga koduleht peavad olema UI ja UX design peensusteni läbi mõeldud, sest kasutajate hulk suureneb pidevalt.
Lisaks tehnilistele komponentidele on LHV Errors'i komponent väga väike võrreldes Luminoriga. Puhtalt enda kogemuste pealt võin öelda, et LHV-ga pole probleeme olnud, aga Luminori internetipangaga tekib neid pidevalt.
Halvaks näiteks valisin https://www.art.yale.edu/ lehekülje.
See on täiesti töötav lehekülg. Tegemist on eksperimendina, mis natukene olemuselt sarnaneb wikipediale. Ehk tudengitel on võimalus muudatusi teha. Jubedad taustad ja vastuolus värvid muudavad sellelel leheküljel toimetamise äärmiselt ebameeldivaks. Lehekülje funktsioon ja navigeeritavus on vaatamata kõigele muule mis taustal toimub rahuldav.
Kogu lehekülg vastuolus enamuste Nielseni kasutatavuse komponentidega.
Rikutud on tõhususe(efficiency) ja rahulolu(satisfaction) komponente.
Leian, et selline asutus nagu Yale peaks ikkagi oma kanalid hoidma korralike ja korrektsetena.
No comments:
Post a Comment