Sellepärast tuleb siin mängu ka muid kvaliteedi omadusi, mis mängivad suurt rolli. Usun, et on kolm põhilist omadust:
- Empaatiavõime, ehk oskus panna ennast kliendi olukorda
- Suhtlemine
- Arusaam ärilistest protsessidest
Empaatiavõime on selline omadus, mis tuleb kasuks ja mis peaks olema tegelikult iga eriala professionaalil, kes pakub mingit teenust või proovib luua kellelegi väärtust.
Arusaam ärilistest protsessidest - miks just see omadus? Leian, et omadus näha natukene kaugemale, omadus näha suurt pilti tõstab IT spetsialisti väärtust, isegi kui tema ülesanne on kirjutada ainult koodi. Nii on üksteise mõistmine oluliselt kergendatud.
Lõpuks on kõigil erinev arusaam professionaalsusest ja seeläbi ka ootused vastavale professionaalile erinevad. Oluliseim on siiski see, et eriala spetsialist delivery'ks ehk suudaks täita vajalikud soovid.
No comments:
Post a Comment