Thursday, March 26, 2020

Nädal 8: IT professionaal

Selle nädalaga üritame natukene rohkem aru saada sellest, milline peaks olema üks IT professionaal. Kindlasti on igal inimesel, tarbijal või IT professionaalil endal ettekujutus olemas. Enamus meist mõistab sõna 'professionaal' erinevalt. Enamused valdkonnad ka. infotehnoloogia on täna nii laiaks läinud. Seeläbi on tavaline, et iga IT professionaal ei oska kõiki programeerimiskeeli, vaid on spetsialieerunud, kas veebiarendusele või mingile hulgale keeltele.
Sellepärast tuleb siin mängu ka muid kvaliteedi omadusi, mis mängivad suurt rolli. Usun, et on kolm põhilist omadust:
  • Empaatiavõime, ehk oskus panna ennast kliendi olukorda  
  • Suhtlemine
  • Arusaam ärilistest protsessidest
Empaatiavõime on selline omadus, mis tuleb kasuks ja mis peaks olema tegelikult iga eriala professionaalil, kes pakub mingit teenust või proovib luua kellelegi väärtust.

Räägitakse, et suhtlemine on olnud pikka aega IT professionaalide nõrgaks küljeks - samas kas on? Või on see pelgalt stereotüüp, mis on kellegi poolt loodud? Tänaseks olen nii paljude IT spetsialistidega kokku puutunud ja kõik nendest on olnud väga aldid suhtlema. 

Arusaam ärilistest protsessidest - miks just see omadus? Leian, et omadus näha natukene kaugemale, omadus näha suurt pilti tõstab IT spetsialisti väärtust, isegi kui tema ülesanne on kirjutada ainult koodi. Nii on üksteise mõistmine oluliselt kergendatud.

Lõpuks on kõigil erinev arusaam professionaalsusest ja seeläbi ka ootused vastavale professionaalile erinevad. Oluliseim on siiski see, et eriala spetsialist delivery'ks ehk suudaks täita vajalikud soovid.

No comments:

Post a Comment